Sosiale medier kampanje - Nettbyrå
Hvilket verktøy skal man velge for å publisere, samle, kommunisere? Hvilken plattform skal brukes og for hvilken målgruppe? Hva er forskjellen mellom Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, Twitter, Google +, … ?
Teorien
Hver kommunikasjon har en avsender og en mottaker med et budskap som går mellom dem. Det er viktig å kjenne godt til disse to aktørene for å kunne formidle informasjonen, samtidig som man minimerer mulig støy (tap, interaksjoner, hindringer). Du kjenner nå teorien om kommunikasjon fra Shannon og Weaver, som kan suppleres med Jackobson, Lasswell eller Palo Alto-skolen. Litt pompøst, kanskje…!
Hele arbeidet ligger her: å kjenne deg selv og definere deg, kjenne kundene dine/personas, identifisere forventningene, tilbudene og kravene fra hver enkelt. Når denne analysen er gjort, kan vi begynne å publisere artikler, bilder og videoer, planlegge dem, teste dem og gjøre dem redundante og målrettede.